3 najlepsze ćwiczenia na płaski brzuch!

Jaki trening brzucha wybrać? To zależy od twojego celu treningowego. Od tego, czy chcesz ujędrnić brzuch i pozbyć się oponki, wyrzeźbić sześciopak albo wzmocnić mięśnie głębokie brzucha.

Poznaj 3 najskuteczniejsze ćwiczenia na płaski brzuch i wybierz wariant najlepszy dla siebie.


Brzuszki – czy dają efekt odchudzający?


Z ćwiczeniami na brzuch wiąże się sporo mitów. Podstawowy dotyczy wizji wyrzeźbionych mięśni, które uzyskamy dzięki ćwiczeniom takim jak brzuszki. Mogłoby się wydawać, że spięcia brzucha tak właśnie działają, ale to nie jest prawda. Jeśli chcesz się pozbyć oponki, nie licz na to, że same brzuszki spowodują utratę tkanki tłuszczowej wokół pasa. Owszem, wzmocnią mięśnie i ujędrnią skórę, dzięki czemu nie będzie już tak „galaretowata”, ale nie dadzą efektu płaskiego brzucha.

1. Deska
Ćwiczenie deski (PLANK) przynosi szybkie i niesamowite efekty wizualne, z tego względu, że do pracy zostaje zaangażowanych wiele partii mięśniowych – mięśnie brzucha, pleców, ramion oraz nóg.
Deska to ćwiczenie pozornie tak samo proste, jak… deska. Pod warunkiem oczywiście, że wiesz, na co zwracać uwagę i jakich błędów unikać. Oto szybka ściąga, dzięki której zamiast paść na matę, zbudujesz silny i seksowny brzuch.

Wykonanie deski jest pozornie bardzo proste. Kładziemy się płasko na brzuchu. Opieramy ciało na przedramionach (ręce znajdują się pod barkami) i palcach stóp. Ciało staramy się ustawić w linii prostej i wytrzymać kilka sekund. Ustalamy określoną ilość czasu, jaką możemy w tej pozycji wytrzymać i stopniowo z każdym dniem ją zwiększamy.

2. Wykroki


Wykroki – to ćwiczenie na płaski brzuch, które nie tylko wzmocni mięśnie, ale też podniesie pośladki i wysmukli uda. Jedną nogę mamy wysuniętą do przodu na odległość 0,5 m. Obniżamy pozycję ciała tak, aby kolano było zgięte pod kątem 90 stopni. Tylne kolano powinno stykać się z podłożem. Wracamy do pozycji wyjściowej i powtarzamy ćwiczenie na drugą nogę. Ćwiczenie wykonujemy w trzech seriach po 15 powtórzeń.
Taka sama ilość powtórzeń dla każdej strony. Wykroki robisz na zmianę -l/p. Plecy proste, brzuch wciągnięty. Kolano nie wychodzi przed stopę nogi z przodu (wykrocznej). Brzuch i pośladki napięte- nie pochylaj się do przodu.

3. Nożyce

Nożyce to wymachy nóg poziome i pionowe, które wzmacniają mięśnie poprzeczne brzucha. Pomagają przy tym spłaszczyć brzuch i wzmocnić cały kręgosłup. Przy tym świetnie rozciągają ścięgna podkolanowe, cały kręgosłup i dolną części pleców.

Jak poprawnie wykonać nożyce:

Połóż się na plecach, najlepiej na macie, z rękami położonymi wzdłuż ciała. Ramiona proste, plecy na całej długości muszą przylegać do podłoża. Wyprostowane nogi podnieś pod kątem 30 stopni od podłoża i zacznij je unosić naprzemiennie (nożyce pionowe) lub Zacznij przyciągać lewą nogę w prawą stronę, a prawą w lewo (nożyce poziome).

Wspomagaj się naturalnymi spalaczami tłuszczu

Bardzo skutecznym spalaczem tłuszczu jest Nutrigo Lab Burner. Zawiera BioPerine, Citrin, Sinetrol Xpur oraz wyciąg z malin. Sprawia, że proces spalania tkanki tłuszczowej i budowania mięśni, jest bardziej efektywny, ponieważ przyspiesza regenerację, co szczególnie na początku treningów odbywa się zazwyczaj dość powoli. Preparat skutecznie hamuje łaknienie i ułatwia trzymanie się diety. Dzięki Nutrigo Lab Burner budowanie beztłuszczowej masy mięśniowej będzie o wiele przyjemniejsze, a efekty pojawią się znacznie szybciej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *